Ako zistím, či mám druhý pilier?

Zisťovanie informácií o tom, či máte uzatvorený II. pilier, nemusí byť komplikované. Existuje niekoľko jednoduchých spôsobov, ako overiť existenciu tejto dôležitej súčasti dôchodkového sporenia.

Tu sú niektoré návody, ako zistiť či máte druhý pilier:

1. Skontrolujte si výpis: Zo zákona je dôchodcovská správcovská spoločnosť (DSS) povinná každý rok zasielať klientom výpis z osobného dôchodkového účtu. Týmto spôsobom môžete rýchlo zistiť, či máte uzatvorený II. pilier. Ak máte uvedený e-mail v zmluve, výpis vám príde elektronicky. V opačnom prípade vám príde poštou.

2. Zavolajte na infolinku Sociálnej poisťovne: Sociálna poisťovňa spravuje všetky zmluvy II. piliera. Zavolajte na infolinku so všetkými potrebnými informáciami (meno, priezvisko, rodné číslo a trvalé bydlisko) a opýtajte sa, či máte uzatvorený II. pilier. Pokiaľ máte, tak v akej dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Kontakt na infolinku: 0800 123 123

3. Pošlite správu cez formulár: Ak preferujete písomný kontakt, môžete poslať otázku cez formulár na webovej stránke Sociálnej poisťovne. Vyplňte potrebné informácie ako meno, priezvisko, váš mail, telefónne číslo, dátum narodenia. Do predmetu môžete napísať “II. pilier” a do správy text nižšie (samozrejme uveďte svoje meno, priezvisko, rodné číslo a trvalé bydlisko): “Dobrý deň, chcel by som vás poprosiť o informáciu, či som sporiteľom v II. pilieri. Pokiaľ som sporiteľom, tak v akej dôchodcovskej správcovskej spoločnosti? Meno a priezvisko: Dominik Román Rodné číslo: 123456/7890 Trvalé bydlisko: Ulica 123/4, 811 09 Bratislava Ďakujem. S pozdravom, Ing. Dominik Román” V kategórii zvoľte “Starobné dôchodkové sporenie – II. pilier” Webstránka s formulárom: https://www.socpoist.sk/callcentrum

4. Navštívte pobočku Sociálnej poisťovne: Ak preferujete osobný kontakt, môžete navštíviť pobočku Sociálnej poisťovne a overiť si informácie priamo na pobočke.

5. Pozrite si výplatnú pásku: Vo výplatnej páske hľadajte údaj o odvode na starobné dôchodkové sporenie. Tento údaj vám však nepovie, v akej DSS II. pilier máte. Ak zistíte, že máte uzatvorený II. pilier, zavolajte do príslušnej dôchodkovej správcovskej spoločnosti a vyžiadajte si číslo zmluvy a samotnú zmluvu. To vám umožní skontrolovať a prípadne upraviť nastavenie fondov na zmluve.

Ak ešte nemáte uzatvorený II. pilier a máte záujem vstúpiť do neho, konzultujte túto možnosť s finančným sprostredkovateľom, ktorý vám môže pomôcť pri založení II. piliera. V prípade ďalších otázok sa neváhajte obrátiť na nás. Radi vám pomôžeme.

Mám záujem o nezáväznú konzultáciu